piątek, 16 października 2015

Bodziszek ''Mrs Kendall Clark''

Bodziszki i róże
przez dłuższy czas zastanawiałam się jakie rośliny będą najlepszymi towarzyszami dla róż.
Myślałam o niewielkich bylinach z małymi kwiatami - w końcu to róże są tutaj królowymi i nikt nie może zaćmić ich uroku. Wiosną od mojej koleżanki dostałam kilka odmian - bardzo ciekawych - bodziszków. Postanowiłam je posadzić i zobaczyć jak będą wyglądać razem. Myślałam - niewielkie rośliny do 50 cm - będzie z nich niewielki dywanik kwiatów - o jakże wtedy się myliłam.
Tak oto wygląda kwiat tego winowajcy:

W ciągu sezonu urosły ponad metr i zaczęły nawet zagrażać róży przy której ją posadziłam.
Jednak mimo tych problemów zostanie w moim ogrodzie - tak kwiaty wyglądają w czerwcu:

Róża wraz z bodziszkiem:







Jest jeden sposób na tego olbrzyma - wystarczy przyciąć go po pierwszym kwitnieniu - potem odbije i kwitnie ponownie. Tak wyglądają jego liście jesienią:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz